I Bananhuset, Landsvägen 62 har de på prov öppnat en återvinningscentral i miniformat.
Här kan man slänga allt från porslin, gammal färg och kläder till mindre grovavfall och farligt avfall - som batterier, kemikalier och elektronik.
Så länge det ryms i upp till 2 kassar är det ok och man kan även passa på att se sig om efter prylar att ta med sig hem.
Det finns även snickarbänkar om man i stället vill prova att laga sina saker och en symaskin.
Du kan läsa mer om den här nyheten i Mitt i Sundbyberg.